Bolile de nutritie

Un program de mese dezordonat, o cantitate mare de alimente scazute in nutrienti, menite doar sa satisfaca papilele gustative si mai putin sa aiba aport nutritional, o cantitate redusa de fructe si legume, surse de proteine de calitate si alte alimente integrale, dar si un consum excesiv de alcool pot duce la instalarea de boli asociate nutritiei inca de la varste foarte tinere.

 img
 img
 img

Ești în cele mai bune mâini, încă de la prima vizită

Investigații complexe, experiență simplificată pentru tine

Te ajutăm să înțelegi ce se întâmplă și să simți că starea ta de sănătate se va îmbunătăți de acum încolo. Ai alături o echipă de specialiști preocupați să înțeleagă istoricul tău medical și pregătiți să recomande investigațiile și procedurile necesare pentru obținerea celui mai sigur rezultat.

Expertiză și inovație

Medicina este un domeniu ce evoluează constant, așa că medicii noștri sunt conectați la cele mai noi studii clinice, tehnologii medicale și tratamente inovatoare. Poți fi sigur că beneficiezi de cea mai bună îngrijire posibilă, la standarde internaționale.

Abordare integrată, multidisciplinară

Ascultăm, înțelegem și lucrăm în echipă. Doar așa ne putem asigură că niciun detaliu nu este scăpat din vedere și că planul medical pe care îl elaborăm țintește cu precizie problema ta specifică. Medicii noștri participă la consultații profesionale în cadrul departamentului, dar colaborează și cu ceilalți specialiști implicați în dosarul tău medical.

Managementul obezitatii

Obiectivele managementului obezitatii trebuie sa fie realiste, adaptate particularitatilor fiecarei persoane si stabilite impreuna cu pacientul pe termen scurt mediu si lung

  • Scaderea ponderala
  • Mentinerea
  • Prevenirea reingrasarii
  • Controlul complicatiilor si comorbiditatilor

Printre beneficiile scaderii ponderale se numara ameliorarea valorilor glicemiei in DZ de tip II, scaderea valorilor tensiunii arteriale, a valorilor colesterolului LDL, a trigliceridelor, ameliorarea per total a starii de sanatate si a somnului.

DISLIPIDEMIILE SI BOLILE CARDIOVASCULARE

Prin dislipidemie intelegem valori crescute ale colesterolului total >190 mg/dl, trigliceride serice > 150 mg/dl si un HDL <40mg/dl la barbati si < 50 mg/dl la femei. Principalul risc al dislipidemiilor il reprezinta afectiunile cardiovasculare, ele constituind un risc major in nasterea aterosclerozei si bolilor cardiovasculare aterosclerozice care pot duce la cresterea presiunii sangvine si se pot solda cu infarct miocardic sau accidente vasculare.

La baza dislipidemiilor sta o alimentatie dezechilibrata, cu surse alimentare preponderent animale, cu grasimi saturate in exces, mancarea fast food, un consum crescut de dulciuri si alcool, dar si absenta fibrelor in cantitatea adecvata din fructe, legume si cereale integrale, dar si a exercitiului fizic.

DIABETUL ZAHARAT DE TIP 2

Diabetul zaharat de tip 2 este o boala metabolica complexa, a carei trasatura primordiala este hiperglicemia cronica, caracterizata in special prin rezistenta la insulina intalnita la persoanele cu un un tesut adipos mare.

Diagnosticul de DZ de tip 2 are urmatoarele criterii:

  • O glicemie bazala ≥126 mg/dl
  • HbA1c (hemoglobina glicată) ≥6,5

Diabetul zaharat de tip 2 are ca principala cauza factorii de mediu favorizanti, precum un stil de viata nesanatos, cu diete hipercalorice bogate in glucide rafinate (inclusiv sucuri indulcite) si alimente cu densitate calorica mare, sarace in fibre (asociate cu cresterea ponderala care inglobeaza rezistenta la insulina), stresul cronic, sedentarismul.

HIPERURICEMIA/GUTA

Hiperuricemia este un sindrom caracterizat de cresterea concentratiei serice a acidului uric peste 7mg/dl la barbati si peste 6 mg/dl la femei. Atunci cand uratii ating limitele de solubilitate, se cristalizeza in urati monosodici care se depun in tesuturi precum articulatii si tendoane, determinand aparitia gutei.

Guta afecteaza mai ales barbatii peste 45 de ani. Pe langa factorul de risc ca genul masculin, se mai intalnesc si alti factori precum: varsta inaintata, factori genetici, stilul de viata, cu o alimentatie bogata in purine (carne rosie, fructe de mare, carne de pasare in exces, fructoza si sucuri bogate in fructoza, bere)

Ce e de facut?

Preventiabolilor asociate unei stari de nutritie neadecvate, dar si ameliorerarea acestora au la baza un stil de viata sanatos. Un stil de viata sanatos se traduce prin acel cumul de factori care incorporeaza urmatoarele aspecte:

a) O dieta echilibrata

Se bazeaza pe fructe si legume proaspete, proteine de calitate din surse animale precum: oua, carnea slaba de pui, curcan, porc sau vita, dar si peste, proteine din surse vegetale precum leguminoasele(linte, naut, fasole, mazare), oleaginoase (nuci, migdale, alune de padure, caju dar si diverse seminte), cereale integrale si pseudocereale (grau, secara, ovaz, quinoa, hrisca), uleiuri presate la rece (ulei de masline extravirgin, ulei de in, de nuca, de canepa).

Contine 3 mese principale, care asigura aportul necesar de macro si micronutrienti cu scopul de a avea o stare de sanatate buna si kilogramele optime.

Presupune metode de gatire blande, precum gatitul la abur, pe plita, la cuptor, nu prajire, dar si excluderea alimentelor procesate, a carnurilor grase si a mezelurilor, a gustarilor formate din snacks-uri, chipsuri, produse de patiserie, dulciuri.

Consultă ghidul alcătuit de specialiștii Medikali pentru a vedea ce trebuie să mănânci pentru a fi sănătos și cum combini corect alimentele.

b) Somn adecvat

O rutina a somnului formata din 8 ore de somn pe noapte, cu un mers la culcare la ora 22.00 este calea optima catre mentinerea unei stari de sanatate bune si evitarea neplacerilor care converg din lipsa odihnei suficiente. Un somn redus pe noapte predispune la probleme cardiovasculare, hormonale, supraponderabilitate si tulburari de concentrare.

c) Exercitiu fizic

Miscarea fizica, fie ca presupune un mers constant la sala de sport, plimbare in ritm rapid, yoga, pilates, mers pe bicicleta, inot, toate acestea au beneficii reale in obtinerea si mentinerea sanatatii cardiovasculare, incetinirea imbatranirii, impiedica formarea tesutului adipos si acumularea de kilograme.

d) Relaxare

Alternarea perioadelor de lucru cu perioade de relaxare ce presupun citirea unei carti, evadarea in natura, mersul la film, teatru sau spectacole, vacantele, petrecerea timpului cu familia este esentiala pentru echilibrul emotional al fiecarui individ si diminuarea efectelor nocive ale stresului. O stare de stres psihic permanent, cronic creeaza dezechilibre ce pot duce la probleme de sanatate notabile, dar si la un comportament de mancat compulsiv, ce are ca si consecinta acumularea de kilograme.

e) Hidratare adecvata

O cantitate de apa direct proportionala cu greutatea persoanei este asociata cu o pierdere semnificativa a greutatii corporale si a grasimii in timp, o stare de hidratare optima putand promova scaderea in greutate la persoanele supraponderale.

Surse

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/